Tipy pro vyhledávání: Plastová okna, Stavební práce, Židle
Navázání kontaktu a následné vytvoření vztahu mezi obchodním zástupcem a zákazníkem není zdaleka jednoduchou záležitostí.
Umění řídit rozhovor se zákazníkem perfektním kladením otázek je jedním ze základních předpokladů pro úspěch obchodního zástupce.
Emoce hrají při rozhodování zákazníka o koupi mimořádně důležitou roli. Přitom jen málo obchodních zástupců umí s emocemi zákazníka pracovat.
Námitky zákazníků - nejtěžší bod obchodního jednání. Každý zná zákazníkovy reakce typu – „Je to drahé“, „Nemám peníze“, „Musím si to rozmyslet“, „Konkurence má výhodnější podmínky“.
Pro obchodního zástupce je jedním z nejtěžších okamžiků vystihnout správný moment, kdy se má zákazníka zeptat na závěrečné stanovisko.
Prvním krokem k tomu, aby vůbec mohlo proběhnout obchodní jednání, je domluvit si schůzku. Při domlouvání obchodní schůzky se obchodní zástupce může setkat s celou řadou překážek od obtížného zjištění kompetentní osoby, přes důslednou odmítající sekr…
Existuje celá řada výrobků a služeb, které se dají nabídnout zákazníkům po telefonu. Výhodou telefonní nabídky je velké množství oslovených zákazníků a tím tedy i možná vyšší efektivita práce.
Telefon se stal v našem osobním i profesním životě komunikačním prostředkem číslo jedna. Telefonicky často získáváme první kontakt se zákazníkem. Je tedy velmi důležité, zda zapůsobíme na zákazníka pozitivně.
Přístup obsluhujícího personálu v obchodech má výrazný vliv na výši dosavadních tržeb. Majitelé větších obchodů prožili většinou stejnou zkušenost. Dokud s maximální péči obsluhovali zákazníky oni, byly dosahované tržby vysoké.
Seminář je určen pro manažery, obchodníky a obchodní zástupce, kteří prezentují výrobky a služby na veletrzích, výstavách a v obchodních centrech.
Získávání nových zákazníků je stále těžší. Proto zcela logicky začínají firmy klást vysoký důraz na maximální spokojenost stávajících zákazníků a péči o ně. Spokojený zákazník v obchodě a službách je nejlepší reklamou.